Gronings Dagboek

Mijn ervaringen en verhalen als Monteur

2 redenen waarom jouw onderneming vandaag nog kan profiteren van goed SEO advies

2 min read

Heb jij je weleens afgevraagd hoe je ervoor kunt zorgen dat mensen je bedrijf beter kunnen vinden? Hoe je makkelijk en snel aan meer klanten kunt komen?

Waarschijnlijk heb je wel eens gehoord over het gebruik van SEO (zoekmachine optimalisatie) en SEO advies op maat. Je bedrijf wordt hierdoor letterlijk op de digitale kaart gezet! Nu zul je je misschien afvragen of SEO niet iets is dat je gewoon zelf kunt doen. Ervaring wijst echter uit dat een investering in professioneel advies zich ontzettend snel terugbetaalt: niet alleen in traffic naar je website, maar ook naar je (web)winkel of kantoor. Wij vertellen je graag waarom je vandaag nog SEO advies zou moeten inwinnen.

1.  Elke klant wil jou makkelijk online kunnen vinden

In de huidige, gedigitaliseerde wereld is online vindbaarheid van essentieel belang voor elke onderneming. Wie kijkt nou niet nog even gauw op Google om te zien hoe lang hun favoriete winkel nog open is? Of wat dat ene telefoonnummer is dat ze niet in hun telefoon hebben opgeslagen? Zelfs als klanten je al kennen via mond-tot-mondreclame zullen ze je bedrijf vaak nog steeds op het internet willen kunnen vinden, bijvoorbeeld om meer te weten te komen over je producten, diensten, werkwijze of bereikbaarheid. Wanneer iemand op  zoek is naar jouw product of dienst, komt diegene uit bij de website met de meest relevante gegevens en content. Dankzij dat SEO advies dat jij net hebt ingewonnen is dat jouw website en niet die van andere, vergelijkbare ondernemingen!

2.   Het SEO advies is toegespitst op jouw onderneming, branche en doelgroep

Het voordeel van professioneel SEO advies is dat je SEO adviseur niet alleen heel veel weet over zoekmachines, de laatste SEO trends en welke basisbeginselen op elke search van toepassing zijn. Hij of zij zal zich ook verdiepen in het online zoekgedrag van jouw doelgroep en wat er specifiek werkt in jouw branche. Hierdoor kun je inzicht krijgen in op welke manieren jij je bedrijf kunt onderscheiden van andere bedrijven. Dit terwijl je natuurlijk nog steeds wel bij elke relevante zoekopdracht in de top van de zoekresultaten eindigt. Zo weet je precies wat voor en hoeveel content jouw website nodig heeft, op welke plek en wijze je welke informatie plaatst en naar welke andere websites jij het best kunt verwijzen.

Kortom: eigenlijk kan een investering in zoekmachine marketing jouw onderneming alleen maar vooruit helpen en daarmee jouw leven en dat van je klanten vele malen makkelijker maken. Soms is het dus echt mogelijk: een win-win-win-winsituatie!